Jump to content

Swedish Virtual Air Force (SvAF: F16 and F19VS)

Recommended Posts

SvAF/F19_Klunk
Posted (edited)

svaf_logo.jpg

Salutation from some IL2 oldtimers; the IL2 veteran squadrons of F16VS and F19VS, under the flag of SvAF.

SvAF is an abbrevation of "Swedish Virtual Arforce" and started out as a non-offical group back in 2009 consisting of the virtual squadrons F16VS and F19VS.

F19VS and F16VS have been flying together (IL2 series) since 2003 and for many members our squadrons have always felt as one, even though there has always been some kind of sibling rivalty amongst us.

As time progressed our squadrons got tighter and tighter. Even though we had our own squad tags ("F16_" and "F19_") and our own sites ("www.f16vs.se" and "www.f19vs.se") we felt that we needed some kind of term to descibe us as a group. In 2009 the term "SvAF" surfaced, and was used loosely to group our squadrons together.

After two years (2011) we have decided to make SvAF more offical, thus merging our homesites to one. Our individual squadrons still exists and you can read about them under menus "What is SvAF - F16VS/F19VS" on our homepage. 

Visit us on http://www.svaf.net

//F16_HQ & F19_HQ

Edited by F19_Klunk
  • 1 year later...
Posted

Salute!

Roligt att ni fortfarande är aktiva.

SvAF/F19_Klunk
Posted

still going strong :)

• 6 months later...
SvAF/F19_Klunk
Posted

It's time... Dags nu

• 2 weeks later...
Posted

When I have moved house I´ll try my wings out with you lot! / När jag flyttat färdigt (framåt februari -15) ska jag pröva mina vingar hos er!!

SvAF/F19_Klunk
Posted

Du är välkommen

• 4 weeks later...
Posted

S! Klunk.

Kan I bruge en Bornholmer?
Har en konto på http://www.svaf.net men kunne ikke finde noget info om rekruttering, derfor skriver jeg her.

Cheers

• 1 year later...
SvAF/F19_Klunk
Posted

SvAF is waking up from hybernation

SvAF/F16_Goblin
Posted

Great news mate, welcome back :)

• Upvote 1
  • 2 weeks later...
SCG_happy_meal
Posted

Roligt att ni är tillbaks! Spelar ni på taw? Söker en grupp att spela med där :)

• 2 months later...
SvAF/F19_Tomten
Posted

We need more blood (preferably 0-)!

Roligt att ni är tillbaks! Spelar ni på taw? Söker en grupp att spela med där :)

Jag flyger där i stort sett dagligen, brukar oftast hitta åtminstone en kompanjon! Häng gärna med och flyg!

Posted

Jag flyger där i stort sett dagligen, brukar oftast hitta åtminstone en kompanjon! Häng gärna med och flyg!

New blood signing in :-)

Tjena Tomten, jag vill gärna hänga med.

Har försökt kontakta svaf på olika sätt, undrar hur jag ska göra för att bli medlem. Har registrerat mig på hemsidan men jag får inte mitt konto bekräftat. :-(  

Tacksam för hjälp/tips

SCG_happy_meal
Posted (edited)

Orkade inte vänta på svar så gick med i Jg52 och flyger för tyskland denna kampanj, men möter gärna upp i luften. :D 

Edited by 5./ZG1_happy_meal
  • 6 months later...
Posted

Är denna squad fortfarande aktiv? Har inte mycket tid för spelande men hade varit kul hänga på en grupp svensktalande en kväll.

• 3 months later...
SvAF/F16_Petter
Posted (edited)

Är denna squad fortfarande aktiv? Har inte mycket tid för spelande men hade varit kul hänga på en grupp svensktalande en kväll.

Hej Radek!

I allra högsta grad!

:)

Vi flyger mest på Random Expert & Tactical Air War (TAW)

Du hittar info på:

www.svaf.net

Edited by SvAF/F16_Petter
  • 5 years later...
Posted

Är ni fortfarande aktiva? Om inte, finns det någon annan svensk grupp man kan ansluta till?

• 11 months later...
SvAF/F16_OndaAnkan
Posted

Det är vi, skickade ett PM.