Jump to content

Danish SpitfireIX skin request

Recommended Posts

Hi guys

i am writing in the hope that one of you skin artist would do the honours and make these 3 skins apart of the IL2 spitfire "library"

it would be much appreciated.

Thanks in advance

and best regards

BL831.jpg

BL855.jpg

BL924.jpg

• Like 2

I tell you what, give me two or three days and I'll see what I can do... What's the text on the side of each plane? Just so's I don't get it wrong. (and do you know if it's both sides?, it's normally just the one)

Rap

:good:

• Thanks 2
47 minutes ago, Raptorattacker said:

I tell you what, give me two or three days and I'll see what I can do... What's the text on the side of each plane? Just so's I don't get it wrong. (and do you know if it's both sides?, it's normally just the one)

Rap

:good:

That would be amazing, the text on the side of the planes are only on the side visual on the pictures :) 

The planes was bought by the "free danes" in a wish to have a danish squadron/wing in the RAF (did not happen, all danes fought bravely with our norwegian brothers in the 331-332 squadron)

Valdemar atterdag: Reunited denmark in the 13-hundreds after being "owned" by the german/holstein Counts and winning wars over the swedes

Niels Ebbesen: is a national hero that killed a german count in the 13-hundreds and ignited revolt against the germans in denmark.

Skagen Ind: means ‘Inbound the Skaw’ (the Skaw or Skagen in Danish is the northernmost tip of Denmark). It relates to a phrase used by Danish seamen approaching Denmark from the North Sea.

hope it is plausable to make the skins and thank you so much for taking the time

best regards

Edited by Wulfkai
6 minutes ago, HBPencil said:

Out of curiosity, I assume you know those artworks are of the Spitfire Vb rather than the IX? Just asking in case you weren't aware. 😉

I know, thats why i put the IX in the headline, just hope that raptor does :)

but thanks

• Thanks 1

Thanks for that info and yes, I am aware you want them on the IX and not the V. I shall be around 3 days or so as I have some other skins to finish before going onto a different plane.

Rap

• Thanks 1
24 minutes ago, Raptorattacker said:

Thanks for that info and yes, I am aware you want them on the IX and not the V. I shall be around 3 days or so as I have some other skins to finish before going onto a different plane.

Rap

That is just fantastic, you just take the time you need, i am in no hurry and just appreciate that you would take the time to make it.

thanks again

• 2 weeks later...
1 hour ago, 4thFG_Cpt_D_S_Gentile said:

Nemlig 😉 Nu husker jeg den, havde den ikke et lille Dannebrog på også?

er kun den "ene" af hans flyvere, da han blev wingcommander, har ikke kunne finde billeder af de andre han fløj :( men er da oplagt han havde et dannebrog på. Troede godt nok også jeg var den eneste med denne niche 😄

han har forresten lavet de 3 fly, han har dog kun sendt den til mig hvis det skulle have interesse for jer andre danere/skandinavere

1 hour ago, J5_NiiranenVR-Gfr said:

Flyver du MP ?? 

Har ikke haft grunden til det, flyver en del pwcg, er virkeligt godt. Mit problem er at jeg ikke kan bruge track IR og er afhængig af padlock og det er vist ikke mange servere der tillader det

15 minutes ago, Wulfkai said:

problem

Ok .... ja , jeg kender godt pwcg og hænder da også jeg flyver derinde - men jeg er nu mest til MP ..... Det at spille mod en person end bot 

Du skal tænke på at flyve VR så ..... Ved ikke om du har prøvet , men du er meget velkommen til at prøve ( eller anden dk'er ) v mig 

4 minutes ago, J5_NiiranenVR-Gfr said:

Ok .... ja , jeg kender godt pwcg og hænder da også jeg flyver derinde - men jeg er nu mest til MP ..... Det at spille mod en person end bot 

Du skal tænke på at flyve VR så ..... Ved ikke om du har prøvet , men du er meget velkommen til at prøve ( eller anden dk'er ) v mig 

Må lige se om jeg en dag får råd til en sådan opsætning så skal jeg absolut nok give det et forsøg og tak for tilbuddet

Wulfkai du er absolut velkommen til at sende mig de Danske skins, måske du kan overtale Raptor til at lave Birksteds også 🙂

Flyver online her med TIR5 uden problemer og kan hjælpe til om nødvendigt. Loke har du måske et billede af Birksteds P-51? Jeg vidste ikke at han også havde fløjet Mustang

Dejligt at se Danskere her 🙂 Og en Svensker 🙂

Jeg har en TS3 server, jeg starter lokalt, sig til om vi skal finde ud af noget, det er jo snart weekend LOL

1 hour ago, 4thFG_Cpt_D_S_Gentile said:

Wulfkai du er absolut velkommen til at sende mig de Danske skins, måske du kan overtale Raptor til at lave Birksteds også 🙂

Flyver online her med TIR5 uden problemer og kan hjælpe til om nødvendigt. Loke har du måske et billede af Birksteds P-51? Jeg vidste ikke at han også havde fløjet Mustang

Dejligt at se Danskere her 🙂 Og en Svensker 🙂

Jeg har en TS3 server, jeg starter lokalt, sig til om vi skal finde ud af noget, det er jo snart weekend LOL

kan godt prøve at hører raptor men kræver billede eller mener du hans spit? og han er vidst en jævn travl mand :) mit problem er at jeg ikke kan flyve med det track IR, mine briller og mit rum gør åbenbart track ir snot forvirret, men klarer den nu ok med padlock selvom jeg primært flyver BF110 og derfor ikke rigtigt slås fly vs fly medmindre absolut nødvendigt :D. Hvor skal jeg sende filen til? syntes ikke rigtigt at kunne sende den herinde under

Edited by Wulfkai