Jump to content
TIGRE88

missions tank crew

Recommended Posts

WOW,

What a surprise when my main gunsite took a hit and shattered.   Great play!!!!!!!!!!!! 

• Thanks 1

Tigree88,

How do I make the supporting armored units move with my tank and will they attack the enemy positions?

This is a confusing thread. I've unzipped all these various files into the mission folder - they didn't work (or even show up). I unzipped them into the data folder. They did not work/show up. I unzipped them into the campaign folder. They did not work/show up. I must be doing something wrong! Can someone please clarify which zip files and where to unzip them?

@ Adler23.... Did you enable mods?

a little more reading in the forums would help also.

regards

Edited by Katowiz

Tout d'abord un grand merci pour tous les passionnées de chars qui partagent leurs expériences en enrichissant "Tank Crew" par la création de missions et campagnes personnalisées ainsi que les superbes "skins". Conscient du travail que cela implique et reconnaissant envers eux, j'aimerais toutefois poser certaines questions:

1/ Est-il possible de choisir les skins des autres blindés qui nous accompagnent ?

2/ Est-il possible de mixer différents types de chars dans une même mission, par exemple avoir des pelotons de Panzer III, Panzer IV accompagnés de quelques Tigres ou avec des T70, T34 et KV1S, histoire de maintenir un certain équilibre en évitant que cela ne se transforme en une simple séance de "tir aux pigeons", ne connaissant pas les possibilités de l'éditeur de missions d'IL2  ?

First of all a big thank you to all the tank enthusiasts who share their experiences by enriching "Tank Crew" by creating personalized missions and campaigns as well as the superb "skins". Aware of the work involved and grateful to them, I would like to ask some questions:

1/ Is it possible to choose the skins of the other tanks that come with us?

2/ Is it possible to mix different types of tanks in the same mission, for example to have platoons of Panzer III, Panzer IV accompanied by some Tigers or with T70, T34 and KV1S, in order to maintain a certain balance and avoid it turning into a simple "pigeon shooting" session, not knowing the possibilities of the IL2 mission editor?

• Like 1

9 hours ago, Adler23FalkeAuge said:

This is a confusing thread. I've unzipped all these various files into the mission folder - they didn't work (or even show up). I unzipped them into the data folder. They did not work/show up. I unzipped them into the campaign folder. They did not work/show up. I must be doing something wrong! Can someone please clarify which zip files and where to unzip them?

Into folder « missions » i’ve created a new folder « tigre » where I unzipped all the files (in fact, it’s folders). It works perfectly

pour la séance de Tir au pigeon, tu veux dire que tu trouves les missions trop faciles ?  il y a des personnes qui les trouvent au contraire trop difficiles et d'autres qui les trouvent juste comme il faut.  je ne peux pas créer des missions personnalisées pour chaque joueur individuellement.

for the Pigeon Shooting session, you mean you find the missions too easy? some people find them too difficult and some people find them just right. i can't create custom missions for each player individually.

Merci pour votre réponse, ce que je voulais dire par là c'est que j'ai le sentiment que sur TC il y a un grand déséquilibre entre les matériels ( même s'il existait dans l'histoire ) , du coup beaucoup de gens jouent le Tigre ( ou le panthère )  car c'est le(s) blindé(s) le(s) plus puissant(s) au détriments des autres chars, je les comprends très bien car il est vraiment frustrant de se taper 30 minutes (voir plus) de déplacement pour se faire exploser par un blindé sorti de nul part qui a un plus gros calibre.

Mon propos est motivé par le fait que j'aimerais pouvoir "jouer" sur les différents types de blindés de TC qu'ils soient de l'Axe ou des Alliés,qu'ils soient lourds, moyens ou léger et en support d'infanterie ou en anti-char. 

D'où ma question, existe-t-il, par exemple, des missions pour Panzer III ou T34 qui soient suffisamment équilibrées pour que notre chance de survie soit acceptable ? Je ne demande pas de missions personnalisées pour chacun ce n'est pas gérable ^^...C'est juste mon point de vue par rapport à ma modeste expérience que cela soit en solo ou sur les serveurs en multi.

Ceci dit, je découvre à peine votre très beau travail et je me régale sur la mission " Yvan contre attaque ":

904169400_YvancontreattaqueKV1S.thumb.png.8ac5906816c2dda5f51ad8b07c1294d1.png

...j'ai une petite préférence pour les chars soviétiques même si je trouve excellents et merveilleusement bien modélisés les panzers et très intéressants à jouer. Mon intérêt premier concernant une simulation de char est l'aspect historique, ensuite vient le côté tactique et technique.

J'aurai un tas d'autres questions concernant TC et les blindés mais cela ne serait peut-être pas approprié sur un seul topique...

Thank you for your answer, what I wanted to say is that I have the feeling that on TC there is a great imbalance between the equipment (even if it existed in history), so many people play the Tiger (or the panther) because it is the most powerful armor at the expense of other tanks, I understand them very well because it's really frustrating to go 30 minutes (or more) to get blown up by an armoured tank that came out of nowhere and has a bigger caliber.

My point is motivated by the fact that I would like to be able to "play" with the different types of TC armor whether they are Axis or Allied, whether they are heavy, medium or light and whether they are infantry support or anti-tank.

Hence my question, are there, for example, missions for Panzer III or T34 that are balanced enough to give us an acceptable chance of survival? I'm not asking for custom missions for everyone it's not manageable ^^...It's just my point of view compared to my modest experience whether it's solo or on multi servers.

Having said that, I'm just discovering your very nice work and I'm enjoying the mission "Yvan against attack"...I have a small preference for Soviet tanks even if I find excellent and wonderfully well modeled panzers and very interesting to play. My first interest concerning a tank simulation is the historical aspect, then comes the tactical and technical side.

I'll have a lot of other questions about TC and tanks but it might not be appropriate on a single topic...

Edited by Aliocha62Mordreddesurmia

Merci Tigre88 pour vos réponses et pour le partage que vous faîtes sur ce forum... Je commencerais donc par faire ces trois missions avant de m'attaquer au dessert, le Tigre étant un très gros morceau et en tant que char emblématique il est normal que vous y consacriez la plus belle part^^...

1/Jouez vous également en mode multi-joueurs avec un équipage 100% humain ?

2/ Connaissez vous ce tankiste Tchèque d'origine Allemande ? :

Kurt Knispel

On 2/14/2020 at 9:19 PM, TIGRE88 said:

J'ai fait une mise à jour importante sur le coté sonore pour toutes les campagnes et missions depuis le début.   avec un nouveau dossier Audio à télécharger.  placez le sous dossier Radio que je vous ai fourni dans votre répertoire Audio de IL2 missions.     tout est disponible en première page. 

I made an important update on the sound side for all the campaigns and missions from the start. with a new Audio folder to download. place the Radio subfolder that I provided in your Audio directory of IL2 missions. everything is available on the first page.

Bonsoir,

je dois avoir loupé quelque chose, mais la campagne, tu la ranges où exactement?

Merci pour ce super boulot!

On 2/15/2020 at 5:19 PM, Katowiz said:

@ Adler23.... Did you enable mods?

a little more reading in the forums would help also.

regards

Yes Katowiz, Mods are always enabled. Thanks. Perhaps you could point me to the posts I should read.

On 2/16/2020 at 2:02 AM, tribal50 said:

Into folder « missions » i’ve created a new folder « tigre » where I unzipped all the files (in fact, it’s folders). It works perfectly

I unzipped "Example_Campaign_Extract_To_Data" into a folder I created in Program Files/BoS/data/Missions  - "Tigre" as you suggested. The 'Tigre" folder appears in the "Missions" page when I open the program but when I select it (or more exactly when I select "Campaign" within the "Tigre" folder)  - it prompts me to select a mission. So, obviously I'm doing something wrong. I appreciate your suggestions. Got any others?

Edited by Adler23FalkeAuge
Clarification

After a second attempt to unzip the files into the missions folder they're functioning properly. I don't know what I was doing wrong initially but all is well now. Thanks!

On 2/17/2020 at 11:14 PM, tribal50 said:

Dn308,

dans un répertoire que tu mets dans missions

Merci.

Je l'avais rangé dans campaigns...

Je vais arranger ça

On 1/17/2020 at 1:10 PM, TIGRE88 said:

bonjour voici 3 campagnes :  Narva 1943 , Koursk 1943, Battlefield ,   plus 7 missions supplémentaires : Kharkov1943 , Orel, Fort Alamo,  commando Tiger , Platoon1 et 2 .   

hello here are 3 campaigns: Narva 1943, Koursk 1943, Battlefield  and 7 additional missions: Kharkov1943, Orel, Fort Alamo, Tiger commando, Platoon1 and 2.

Battlefield campagne.zip 496.49 kB · 31 downloads Koursk 1943.zip 109.78 kB · 18 downloads Ivan counterattack.zip 22.81 kB · 12 downloads Kharkov1943.zip 31.5 kB · 13 downloads Orel 1943.zip 18.86 kB · 15 downloads commando Tiger.zip 23.42 kB · 16 downloads Platoon 1.zip 20.74 kB · 11 downloads Platoon 2.zip 19.76 kB · 12 downloads Fort Alamo.zip 16.44 kB · 13 downloads Audio.zip 180.41 kB · 19 downloads

Narva1943.zip 178.55 kB · 0 downloads

Dans Narva, il y a plusieurs fois la même mission et plusieurs fois le même numéro de mission, je suppose que c'est normal, mais pourquoi?

C'est parfait maintenant!!!🤞

Edited by DN308
Solution trouvée avec l'auteur

On 1/17/2020 at 1:10 PM, TIGRE88 said:

Bonjour vous trouverez ici toutes les MISSIONS que j'ai créé,  à placer dans le dossier "MISSIONS" de tank crew  et le dossier Audio à placer dans "Audio"  

Hello you will find here all the MISSIONS that I created, to place in the folder "MISSIONS" of tank crew , and the Audio folder to place in "Audio"

Ivan counterattack.zip 22.81 kB · 12 downloads Kharkov1943.zip 31.5 kB · 12 downloads Orel 1943.zip 18.86 kB · 11 downloads Platoon 1.zip 20.74 kB · 11 downloads Platoon 2.zip 19.76 kB · 12 downloads commando Tiger.zip 23.42 kB · 13 downloads Fort Alamo.zip 16.44 kB · 12 downloads Audio.zip 180.41 kB · 13 downloads

Merci pour ce travail.

• Thanks 1

Superbe!

Juste une question:

les fichiers audio, on les place dans Audio à la racine du jeu (le dossier existant), mais dans quelle partie? Et sont-ils si différents des fichiers existants? Je n'ai que de la graphie, pas de messages audio, normal?

Posted (edited)

Juste une question:

les fichiers audio, on les place dans Audio à la racine du jeu (le dossier existant), mais dans quelle partie? Et sont-ils si différents des fichiers existants? Je n'ai que de la graphie, pas de messages audio, normal?

Une fois les missions décompressées dans le dossier "Missions" de IL2 tu décompresses également le fichier "Audio" dans le dossier " Missions " et NON pas dans le dossier " Audio " se trouvant à la racine du dossier "DATA" ( celui-ci étant réservé à la ressource audio des missions officielles et non des missions crées par un tiers )

Once the missions are decompressed in the "Missions" folder of IL2 you also decompress the "Audio" file in the "Missions" folder and NOT in the "Audio" folder at the root of the "DATA" folder (the latter being reserved for the audio resource of official missions and not missions created by a third party).

Encore merci TIGRE88 pour le "service après vente" de tes missions et campagnes. La seule chose qui me gêne est le manque de commentaires pour autant de vues, moins de 100 commentaires pour près de 7000 vues c'est pas beaucoup au regard du travail que cela demande de crées autant de missions et de les mettre à jour régulièrement, merci donc à ceux qui laissent un commentaire, c'est toujours encourageant pour la personne qui partage sa passion....

Thanks again TIGRE88 for the "after sales service" of your missions and campaigns. The only thing that bothers me is the lack of comments for so many views, less than 100 comments for nearly 7000 views it's not much considering the work it requires to create so many missions and to update them regularly, so thank you to those who leave a comment, it's always encouraging for the person who shares his passion ....

Edited by Aliocha62Mordreddesurmia
  • Like 1
  • Thanks 1

Merci beaucoup à toi Aliocha(etc.) :) et surtout à toi TIGRE88 pour le double service après-vente!

Je n'ai plus qu'à aller repêcher les fichiers fourrés dans le dossier Audio de la racine...

Promis, TIGRE, j'irai voir si ça fonctionne!

Encore un grand merci

• Thanks 1

Certes. Juste une façon de parler

Posted (edited)

Nouvelle mission disponible Severskaya . 

New mission available  : Severskaya 

Severskaya2.png

Edited by TIGRE88
  • Upvote 1

Posted (edited)

Tanks for sharing, great mission!!! :joy:

To get rid of the early war grayish AI-camo (non-camo) I highly recommend DetCord12B's mods for AI vehicles and uniforms.

I don't have the links right now, do a little search in the skin forum by yourself if you are curious and interested.

Two camouflage patterns are available, tricolor as seen below and ambush like on the Tiger.

To be activated via jsgme.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Edited by Katowiz
  • Like 1
  • Upvote 1

On 3/12/2020 at 11:44 PM, Katowiz said:

Tanks for sharing, great mission!!! :joy:

To get rid of the early war grayish AI-camo (non-camo) I highly recommend DetCord12B's mods for AI vehicles and uniforms.

I don't have the links right now, do a little search in the skin forum by yourself if you are curious and interested.

Two camouflage patterns are available, tricolor as seen below and ambush like on the Tiger.

To be activated via jsgme.

Thanks for the recomendation Katowiz!   👍Please is this the mod? (version 0.9) 

• Thanks 1

Posted (edited)

BINGO!

You've got it !

Please note the camo-uniform texture (soldier_ge_su.dds) goes to:

...\data\graphics\textures\common

Have fun and thanks for the link.

:drinks:

Edited by Katowiz
  • Thanks 1

Really thanks for your job!

• Thanks 1

Salut, :clapping:
Encore une fois un grand MERCI pour ton super boulot.

Question:
-J'ai remarqué dans T.C. que tous mes adversaires (I.A.) avaient une nette propention à tirer juste pratiquement à chaque coup même à travers la végétation alors que nous c'est nettement plus difficile. Ils te repairent de loin, tirent juste :hunter:
Je souhaiterai avoir ton avis sur la question.:umnik2:

Hi,
Again a big THANK YOU for your great job.

Question:
-I noticed in T.C. that all my opponents (I.A.) had a clear propensity to shoot just practically with each shot even through the vegetation while we it is much more difficult. They fix you from afar, just shoot
I would like to have your opinion on the matter.

Salut,  🤧

Prends le temps de te reposer   🛌, la santé est le bien le plus précieux, surtout actuellemnent.
Avec tout ce que tu as fourni je te rassure on a de quoi s'occuper pendant un bon moment.
Par contre, du côté des autres simmers, on a pas beaucoup à se mettre sous la dent.
Perso, et bien que tu me l'ai déjà expliqué, un petit encouragement de la communauté des simmers à ton égard me semblerai une juste et bénéfique reconnaissance.
Enfin, j'attends aussi avec impatience la mise à jour concernant les jumelles du bordführer pour une meilleure immersion dans le jeu et je ne vais jouer tes missions qu'en vue interne sans aucune aide et qu'avec uniquement la vue externe du bordführer. Je pense que c'est hard pour finir les missions.
A+ Serge  :drinks:

Hi,

Take the time to rest, health is the most precious commodity, especially now.
With all that you have provided, I assure you, we have something to occupy ourselves for a long time.
On the other hand, on the side of the other simmers, we do not have much to put in the tooth.
Personally, and although you have already explained it to me, a little encouragement from the simmers community towards you will seem to me a just and beneficial recognition.
Finally, I also impatiently await the update concerning the binoculars of the bordführer for a better immersion in the game and I will only play your missions in internal view without any help and only with the external view of the bordführer. I think it's hard to finish the missions.

• Thanks 1

Using internal view only (hard core mode), that’s the right way to play. Much more immersive indeed ! 
but i must admit that sometimes... but main reason is to create videos 😉

it remains me what O. carius wrote in his book. Russians fight with all hatches closed. At the opposite, germain tank commanders have a look from outside to get a better view of the environnement and the location of ennemi forces and defences 

• Thanks 2

Bonjour,  :bye:

Quelqu'un peut il m'indiquer comment procéder pour effectuer une réparation, un réapprovisionnement en cours de partie.
Merci par avance.  :help:

Hello,

Can someone tell me how to proceed to make a repair, a restocking during the game.
Thanks in advance.

Switch to commander’s seat, open the hatch, press enter. You should see the repairs needed. Wait for x minutes. X is depending on the repair. For a track, engine , gun, it can be different. 
It also depends  on the mission. All missions don’t allow a repair

Merci TIGRE88, tes missions et campagnes sont un bien précieux que l’on ne retrouve pas dans les autres parties du jeu.

repose toi et prends soin soin de toi.

Thanks TIGRE88, your missions and campaigns are a precious thing that we don’t find anywhere else in the other parts of the sim.

Have a good rest and take care of yourself.

• Thanks 1

I'm missing where to download Panzer division along with missions 2 & 3 .Can you help?

BTW Grest job!

7 minutes ago, Blitzen said:

I'm missing where to download Panzer division along with missions 2 & 3 .Can you help?

BTW Grest job!

hello , don't worry i deleted everything because i am building mission 6 and can be 7 .. when everything is finished by the day after tomorrow i will post the full campaign

salut ne t'en fais pas j'ai tout supprimé car je suis entrain de fabriquer la mission 6 et peu étre la 7.. quand tout sera terminé d'ici après demain je posterai la campagne intégrale 

24 minutes ago, TIGRE88 said:

hello , don't worry i deleted everything because i am building mission 6 and can be 7 .. when everything is finished by the day after tomorrow i will post the full campaign

salut ne t'en fais pas j'ai tout supprimé car je suis entrain de fabriquer la mission 6 et peu étre la 7.. quand tout sera terminé d'ici après demain je posterai la campagne intégrale 

Tres bon!

• Thanks 1

Posted (edited)

en attendant que Tomi_099 finisse la création de ses skins de chars pour la campagne Panzerdivision2 , voici en attendant 1 petite mission en 2 versions, pour chasser les animaux sauvages ou pour faire de la chasse au braconnier.   vous utiliserez donc un TIGRE ou un SU152 selon la mission sélectionnée.   les missions se nomment :  beast hunting et poachers hunting.  amusez vous bien.  

while waiting for Tomi_099 to finish the creation of his tank skins for the Panzerdivision2 campaign, here is while waiting for 1 small mission in 2 versions, to hunt wild animals or to hunt poachers. you will therefore use a TIGER or a SU152 depending on the mission selected. the missions are called: beast hunting and poachers hunting.  have fun.  

aa.jpg

Edited by TIGRE88

mise à jour des missions : beast hunting et Poachers hunting.   je me suis rendu compte que les su152 n'attaquaient pas , à présent ça marche. 

updated missions: beast hunting and Poachers hunting. I realized that the su152 did not attack, now it works.