Jump to content
Bearcat

FW 190 A-3 skins

Recommended Posts

Hola otra vez 15[Span.]/JG51Navarro

Como serian esos retoques...?
Y sobre las fotos de la Esc. Azul eran de un amigo coleccionista de militaria que tiene muchos recuerdo de las Escuadrillas.
Le comente el tema de las pieles y me las dejo.
Perdona antes no te entendi.

What would those tweaks be like?
And about the photos of the Blue Esc. They were from a military collector friend who has many memories of the Squadrons.
I commented on the subject of the skins and left them to me.
Sorry before I didn't understand you.

Edited by E69_julian57

Hola E69_julian57,

Buenos días, aquí te mando los retoques de pintura que creo que habría que hacerle al skin del 12+ blanco para que quedara aún más realista si cabe. Por supuesto basándome estrictamente en la fotografía que acompaña al skin.

1. cono: creo que la parte amarilla debería llegar hasta un poco más para atrás. 

2. no sé como se llama esta pieza, es la que tiene un pequeño circulito rojo dentro y es la que está más cerca de las hélices: esa parte no tiene que estar pintada de amarillo (véase ilustración).

3. tampoco sé como se llama, me da la impresión que le has dado un tono verdoso a ese color amarillo pero debería ser exactamente del mismo color que la pieza de debajo del motor (véase ilustración)

4. banda vertical: puede ser una percepción errónea mía pero creo que esa banda debería ir un poco inclinada (véase ilustración)

Ya sé que esa banda no la has puesto tú así y no sé que puedes hacer al respecto...

5. fondo donde está colocada la cruz gamada más blanco.

Cómo ves, es poca cosa, o eso creo, espero que si, evidentemente son sólo sugerencias y tú decides si lo modificas o no... pero ya que a ambos nos interesa el tema de los skins de las EE.AA creo que estaría muy bien hacerlos lo mejor posible. Y si puedo ayudarte en algo pues encantado. Yo personalmente te lo agradecería mucho y los volaría con mucho gusto. 

Muchas gracias de antemano.

Hello E69_julian57,
Good morning, here I send you the paint retouches that I think should be done to the skin of the white 12+ to be even more realistic if possible. 

Of course based strictly on the photograph that accompanies the skin.

1. cone: I think the yellow part should go further back. 
2. I don't know what this piece is called, it's the one with a little red circle inside and it's the one closest to the propellers: that part doesn't have to be painted yellow (see illustration).
3. I don't know what it's called either, I get the impression that you have given a greenish tone to that yellow color but it should be exactly the same color as the part underneath the engine (see illustration).
4. vertical band: it can be an erroneous perception of mine but I think that band should be a little bit inclined (see illustration) I know that you did not put that band like that and I do not know what you can do about it ...
5. background where the swastika is placed should be whiter.

As you can see, it is not much, or I hope so, obviously they are just suggestions and you decide if you modify it or not… but since both of us are interested in the subject of the EE.AA skins I think it would be great to do them as best as possible. And if I can help you with something I'd be delighted to. I personally would appreciate it very much and I would fly them with pleasure.

Thank you very much in advance.

Saludos/Greetings,
15(Span.)/JG51Navarro

Spoiler

foto 12+.jpgprofile.jpgskin 12+_3.jpg

Hola 15[Span.]/JG51Navarro
Gracias por la información.
Viendo las fotos , no todos estaban pintados igual  en las bandas y conos de hélice de identificación como ves.
La foto que me muestras es del 12+ blanco , y en la piel que hice la esvástica esta aclarada, la banda amarilla si parece inclinada en esta ocasion.
De todas formas  la idea era unificar las pieles  con el mayor detalle histórico posible dada la poca info que existe.
Saludos

Hello
thanks for the info
When you saw the photos, not everyone was painted in the same way on the helix identification bands and the cones as you see.
The photo you show me is more than 12 white, and in the skin I made, the eswastica is clear, the yellow band seems inclined on this occasion.
In any case, the idea was to unify the skins with the greatest possible historical detail given the little information that exists.
regards

Spoiler

Esc-Azul73-capitan-Al-s-herrero.jpg

Esc-Azul-hevia.jpg

Esc-Azul10-4-1blanco.jpg

EscAzul8.jpg

EscAzul5.jpg

Edited by E69_julian57
  • Like 1

5 hours ago, E69_julian57 said:

Hola 15[Span.]/JG51Navarro
Gracias por la información.
Viendo las fotos , no todos estaban pintados igual  en las bandas y conos de hélice de identificación como ves.
La foto que me muestras es del 12+ blanco , y en la piel que hice la esvástica esta aclarada, la banda amarilla si parece inclinada en esta ocasion.
De todas formas  la idea era unificar las pieles  con el mayor detalle histórico posible dada la poca info que existe.
Saludos

Hello
Thanks for the info.
Seeing the photos, not everyone was painted the same on the identification helix bands and cones as you see.
The photo you show me is 12+ white, and in the skin I made the eswastica is cleared, the yellow band does appear inclined on this occasion.
In any case, the idea was to unify the skins with the greatest possible historical detail given the little information that exists.
regards

Esc-Azul73-capitan-Al-s-herrero.jpg

WOW! Very nice pics. Thanks for sharing with us 🙂

Hola E69_julian57,

Sí, lo sé, también me he dado cuenta de eso.

Una verdadera lástima que no haya más fotos de los aviones de las EE.AA.

Ya entiendo.

Una pregunta... ¿qué número de aparato crees que es donde se ve al Capitán Hevia subido en el ala, el 3, 5, 6, 8, 9? 

Hello E69_julian57

Yeah, I know, I've figured that out, too.

It's a real shame there aren't more pictures of the EE.AA's planes.

I understand.

A question... what number of plane do you think is where you see Captain Hevia on the wing, 3, 5, 6, 8, 9?

Un saludo,

15(Span.)/JG51Navarro

Edited by 15[Span.]/JG51Navarro