Jump to content

Yogiflight

Members
  • Content Count

    2001
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

305 Excellent

1 Follower

About Yogiflight

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Franggn, Germany

Recent Profile Visitors

741 profile views
  1. Yogiflight

    Illuminating the tank optics at night.

    But that is big help. I remember very well, trying to aim at enemy tanks, seeing them pretty well, but because of the dark background, I couldn't see my aiming marks. So glowing aiming marks would be a very welcomed improvement. EDIT: IRL it is mich easier, as the reticle is near your eye, so you can See it much better with a dark background. In game it looks more like there is a large transparent foil with the aiming marks hanging in front of the enemy tank.
  2. Yogiflight

    Developer Diary 207 - Discussion

    Not only because of the blown canopy, but also because the armored headrest is narrower than the one of the flat canopy.
  3. Yogiflight

    Developer Diary 207 - Discussion

    It should also be a better protection against bullets shot from your six, as they first have to penetrate the material behind the armored headrest, which makes them tumble and therefore lose penetration effectivity.
  4. Yogiflight

    Bhaal braucht Hilfe

    Na ja, daß ROF so wenig Anklang findet, liegt ja wohl vor allem daran, daß es seit Jahren von den Entwicklern nicht mehr unterstützt wird und deswegen wohl in vielen Bereichen veraltet ist. Was ich hier im Forum so mitgekriegt habe, gibt es schon einige, die das gern geflogen sind, und das ist natürlich auch der Grund, warum man mit FC das ganze jetzt wieder aufleben lassen will. Die Frage wird nur sein, ob der Atem Länge genug ist, bis FC tatsächlich ein Nachfolger von ROF ist, mit gleichem, oder zumindest ähnlichem Inhalt. Mit ein paar Flugzeugen und einer Karte ist es ja nicht getan. Aber dessen ist sich Jason ja durchaus bewußt.
  5. Yogiflight

    DD today?

    Definitely too late. I don't want it anymore. Take it back and bring it next week.😜
  6. Yogiflight

    Endlich IV

    Da hatte unsere lokale Nahverkehrsorganisation mal einen sehr passenden Slogan "Nerven sparen, laß dich fahren"
  7. Yogiflight

    Bhaal braucht Hilfe

    Ich weiß nicht ob das in PWCG für ROF auch funktioniert, aber für das BOX kann man die Flughöhe verändern. Das macht natürlich Sinn das zu tun, wenn deine Flughöhe in den Wolken liegt. Auch sonst kannst du in PWCG einige Einstellungen verändern. Du kannst unter anderem dein Flugroute verlegen, Wegpunkte verschieben oder ganz rausschmeißen, etc.
  8. Yogiflight

    Hs 129

    Ich weiß gar nicht, ob es dafür überhaupt einen Bugreport gibt, ich hab auf die Schnelle keinen gefunden, insofern vermute ich, daß das längst in Vergessenheit geraten ist.
  9. Yogiflight

    Spotting ground targets in the Il-2

    If you fly the 'Flying Store Window' (Hs129), you won't have this problem. You can see things on the ground almost until you are above them.
  10. This, plus when you are shooting bursts, then there is no problem. It seems, the breech has to be in forward position for reloading.
  11. Yogiflight

    Does IL-2 GB need to return to the Eastern Front?

    Of course Midway was only one day, just like the 'Operation Bodenplatte'. It is just the question, what they make out of this.
  12. Yogiflight

    JU-87 Contact altimer and auto recover

    With BOBP coming still very unlikely.No Stuka there, flying dive bombing ground attacks.
  13. Yogiflight

    Bhaal braucht Hilfe

    Ist wie alles reine Gewohnheitssache. Als ich von den Wippen auf Ruderpedale umgestiegen bin, hat das auch einige Zeit gedauert, bis ich mich daran gewöhnt hatte. Müßte ich jetzt wieder zurück wechseln, würde ich sicher auch wieder etwas brauchen.
  14. Yogiflight

    Bhaal braucht Hilfe

    Ist der T Flightstick Hotas, richtig? Das sind dann ja nicht Knöpfe, bei denen es nur die Möglichkeit gedrückt/ nicht gedrückt gibt, sondern so genannte Fingerwippen, mit denen man eigentlich recht gut steuern kann. Ich hatte den auch. Beim Drehen des Sticks fürs Seitenruder hab ich festgestellt, daß ich sehr unsauber geflogen bin, weil ich immer gleichzeitig gedreht und den Stick seitlich bewegt hab. Ich hab die Fingerwippen auch vorgezogen.
  15. Of course, as you can't fly BOK aircrafts in the Stalingrad campaign. Simply because they do not fit the timeline. The A8 and G14 are aircrafts of 1944/45, while the Battle of Stalingrad was 1942/43. EDIT: BlackSix was faster
×